lördag 23 juni 2012

Nu börjar det...

Har bestämt mig för att ta tag i "trädgården" och försöka skapa något som faktiskt ger lite ombonad trädgårdskänsla och inte bara liknar vildvuxen skogstomt. Visserligen ligger trädgården mitt i skogen, visserligen har jag aldrig gjort anspråk på att varken kunna något om trädgårdsväxter eller ha tid och ork att påta i rabatter, och visserligen var det ren skogsmark när jag köpte huset för femton år sedan.... Men, det är dags! Jag ska inte lura varken mig eller någon annan att jag kommer att kunna skapa någon mormorsrabatt med gammeldags rosor, pioner och vad där nu borde finnas i en dylik, men jag ska i alla fall försöka göra enkla stenpartier med lite gröna växter snyggt arrangerade, och kanske sätta några strategiskt placerade blommande lättskötta buskar i en vrå. Vi får se vad det blir, häng gärna med på min resa....
Välkommen in i min trädgård!
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar